tisdag 13 mars 2012

9,2



Åh.. Var och handlade. Sådär allt möjligt! Köttfärs, bacon, honung, knäckebröd, mjölk, matlagnigsgrädde, potatis, lök, morötter, socker... Ja.. Fattar du den gemensamma nämnaren? Inte? Jo men allt väger ju massor! Inga lätta grejer som soppåsar, bomull, eller ny tandborste. Jag köpte bara tunga saker! Och gick hem. Men vilken jäkla anamma jag har i mig! Har jag bestämt mig för att det ska gå så ska det gå!

Kom precis hem och min ömma axel blev nyfiken på vad den fick bära. 9,2 kg räknade jag ihop det till. 2 kg socker, 1,5 kg potatis, 1kg morötter, 1kg mjölk, 0,5 kg honung, 0,5 kg matgrädde.. Ja, du fattar. Totalt 9,2 kg på axeln i uppförsbackar. Och så avslutades promenaden med 75 trappsteg. Det fick bli dagens träning!! Jag klappar mig själv på axeln för den!
 
Ps.. På Hemköp handlade jag. I en icapåse.

God natt underbara du! Klappa dig själv på axeln du med, det förtjänar du!!
Puss o kram,
Fia

Inga kommentarer: