onsdag 2 januari 2013

Conditions!

Klockan 18 ikväll min tid, klockan 11 på förmiddagen idag i Sverige, så börjar den 48 timmar långa resan. Langkawi - kuala perlis - kuala lumpur - Abu dhabi - Berlin - Göteborg. Jag ska åka taxi, båt, buss, flyg och sist bil med mammi. Klockan 11 på fredag, alltså 48 timmar senare, räknar jag med att sätta min fot i min lägenhet igen för första gången på 94 dagar.
Det som känns konstigast: jag ska sluta använda flipp flopp. Efter 94 dagar är det dags för riktiga skor igen. Usch vad tråkigt.


Men först, de där villkoren som jag snackat om! Ska jag lämna detta fina, härliga, sköna, goda, så måste allt Sverige ge mig lite mer!


A deal with sweden.

Sweden, here's some conditions for you to agree with before I'm coming home.

Occupation, give me a job that I'll love and doesn't take too much energy from me.
Fall, don't vomit so much rain on me.
Weekend, don't tease me, please be long.
Love, don't you fucking hurt me.
Gothenburg, give me the best flat ever. Cheap too!
Summer, be hot hot hot. And long, don't forget long!
Winter, will you please give Gothenburg some snow all ready.
Shopping, be cheap.
Tan, don't go away too fast.
Monday, be short. Thanks.
Tuesday, don't exist.
Food, serve me Malay mie goreng, Thai chicken cashew, Indonesian barbecued snapper, Arabic lamb kebab and Asian street food pancake whenever I want it. And maybe a kangaroo every now and then! But you don't have to bother about the grilled dog or fried cockroaches, thanks.
Technology, just work all right!
Strangers, be nice, say hi.



Oh, and this sweden, this is what you're doing right. Please continue with that thanks.

You're giving me meatballs, hard bread (knäckebröd), cheese and crackers, mashed potatoes, stewed macaronies and other good food.
Grandmas porridge.
You're providing me with the best friends.
Swedish candy.
You gave me my beloved family and relatives.
My lovely bed.


Well sweden, you can see which list's longer. You've got something to work with, or I won't come home.



(Några bilder i repris)







Inga kommentarer: