måndag 2 april 2012

Vad gör folk hela dagarna?



Det finns en barnbok som heter så. "Vad gör folk hela dagarna?" Där i står det om massa yrken. Jag har redan ett jobb men undrar fortfarande: Vad gör folk hela dagarna? Efter jobbet? Och nu frågar jag inte dig som har man, hus och barn att laga mat till och ta hand om. Jag frågar dig som är singel eller sambo. Kommer du hem, tränar, lagar mat, kollar på tv och sedan sover? Men allvarligt, kan man inte göra något lite mer skoj än så? Och vad skulle det i så fall vara?

Jag är hemkommen från jobb, har maten färdig i kylen, ska inte träna idag och helt ärligt kollar jag väldigt lite på tv. Det är ju bara skit... Så vad ska jag hitta på mellan kl 16 och 23? Herre gud, det är ju hela 7 timmar! Nästan en hel arbetsdag!
Va gör man med den tiden? Vad gör du med den tiden? Vad gör folk hela dagarna???


PS. Jag är seriös. Kom gärna med förslag på vad jag kan hitta på! Snälla berätta vad du gör med din tid, eller vad du skulle vilja göra om du hade mer tid!

Inga kommentarer: