onsdag 8 juni 2011

Pessimist?

Avslutade dagen med en härlig löparrunda.

Eller? nä! För det första har jag inte avslutat dagen än. Ska packa för Köpenhamn. För det andra kan väl ändå en löparrunda aldrig någonsin vara härlig?!? Typ "benen kändes som bly, vristerna stela som i gips, hjärtat pumpade så jag hörde slagen i mina egna öron och i varje andetag ökade mitt bröstomfång med dubbel storlek" Låter det härligt eller?



Ja, jag vet, alla kämpar inte som jag när de löper, men det kan väl ändå inte finnas NÅGON som tycker att en löparrunda är härlig?!? På riktigt? Oavsett hur tränad man är måste man ju kämpa. Njuter man av att kämpa? nää....
Äta glass i solen på en klippa vid havet kan vara härligt. Eller att ligga i famnen på den man är nykär i och för första gången kolla på film ihop kan vara härligt. (så härligt att man glömmer av att titta)
Men löpa... Vakna för f-n, det är inte härligt! Det enda härliga med det är när man är framme vid dörren och kan sluta plåga sig själv.

Samma typ av statusuppdatering som "jag har världens bästa pojkvän" Fine! Good for you! Men du är nog inte ensam om att tycka det om din egna pojkvän. Är det någon som bryr sig om att du tycker att din pojkvän är lite bättre än alla andra? Nä, så sluta med såna löjliga skyltningar på facebook... "en härlig löparrunda"... pff! Pyttsan!


Ja, okej. Jo, jag var ute och sprang. Heja mej! Nu ska jag packa. Och imorgon har vi skolavslutning!
Puss o kram

Inga kommentarer: