tisdag 3 augusti 2010

En vecka senare...

Eh, ja, det är väl dax att blogga igen...
Vad har jag gjort? Ingen aning..! Jag var i Lysekil och gick på sunny (rainy!!!) stand up med tjejerna på torsdagen. I fredags åkte jag hem till gbg. Lördag shoppade jag loss på stan, heeela dagen! Lunch på uteservering i solen var självklar. Söndag gick åt till att fixa hemma. Vi har haft värsta renoveringsprojektet här. Eller ja, inte värsta. Men ett litet! ;) Och gjort om i köket. ÄNTLIGEN är det klart! Nu ska vi bara ta de andra 4 rummen.... ;)
Bilder:
Inget köksbord längre. Vi satte upp en bänkskiva så vi fick mer förvaringsutrymme!

Skulle gärna byta luckorna, men dessa ingick i paketet "lägenhet" så detta är vad vi får leva med! ;)

Nya bänken, med gamla pelerins margarin lådan på.




Vänd på huvet! Jag glömde vända bilden innan jag la in den! Älskar denna skylt, så söt!

Ja så var vi på måndag. Dax att börja jobba efter 5 ½ vecka semester. Jag förväntade mig ett kaos med tanke på byte av lokaler, alla mina saker, barnens leksaker och alla viktiga papper ligger i kartonger, omorganisation av klassindelningar, byte av personal som föräldrar och barn inte vet om och till sist inskolningar med nya 6-åringar direkt första dagen. Men åh vad jag hade fel! Vad bra det gick trots allt detta! Härliga barn som accepterar situationen! Sakta förvandlas nu kaoset till en klass och ett brukbart klassrum. Älskar mitt jobb, min oro har lagt sig och jag är lycklig -trots att jag börjat jobba igen efter så lång semester!

I helgen väntas det besök. Åååh vad kul det ska bli!!! :)

Kramkram

Fia

Inga kommentarer: