fredag 6 augusti 2010

Jag har strykit!

För första gången på många, många år har jag strykit. Ehh.. strukit..? strykt? Plattat till en duk. Jag hänger mina kläder när de ska torka efter tvätten, så jag stryker aldrig. Men nu så! En duk har jag plattat till.

Den blev alldeles för skrynklig när den blev tvättad, trots att den hängde och torkade, så nu var det dax att damma av strykgärnet och brädan!! :)
Om jag e stolt? Att det väl inte var nåt? Jo, jag är stolt över mig själv, och jo, det där var en bragd!!! ;)

Bilder på mitt hem är eftersökt och jag har ju börjat med att ge er köket, så här kommer en bit av vardagsrummet. Dålig kvalité och dåligt ljus, men jag tog bilderna nu denna sena kväll med mobilen.


Matplatsen, som nu för tiden är i vardagsrummet eftersom det inte får plats i köket längre (läs det förra inlägget). Och min underbara tavla som jag fick av mor o far och farmor o farfar i 25-års present! (Eller ja... jag köpte den själv, med pengar av dem+lite egna stålar)



Blommor från ica! hahah!
Vasen är Sia och ljusstakarna är antika.


Nu är det bedtime. O ligger redan inne och sussar, och jag ska ju faktiskt upp 6.30. 6 timmar kvar nu... Skärpning Fia!!! Är inte van att jobba än... Rutiner.. Gå till sängs i tid... hmm...
Puss o kram

Inga kommentarer: