tisdag 8 februari 2011

Helgen som gick!

Okej, då kör vi. Härmed förklarar jag bloggandet återupptaget.

Hur är det med er? Finns det kvar några läsare alls? Helgen som gick var den bästa. I fredags slutade jag tidigt, gick och handlade för att göra tapas och chokladkaka och hyrde 3 filmer. Jag väntade en hemmamyshelg! Men tji fick jag. På oväntat besök kom Bobo och Jani (inte mamma! En manlig Bobo och hans tjej!) för att göra oss sällskap till efterrätten. Vi satt och småpratade i timmar och avslutade med att sätta på en film när klockan var över 23.

Föresten, har ni sett "I rymden finns inga känslor"? Den är så himla bra!!! Jag missade den på bio och allt, men har äntligen sett den. 2 gånger.

På lördagen var det tack o hej till våra gäster och vi begav oss till Skånegatan för lunch hos O:s mormor o morfar. Emma som fyllt 30 fick paket från oss och så fick vi träffa Leffe o Annette.
Hux flux över några sms så var ännu ett besök planerat! Vi åkte hem för att ta emot Emelie o Jocke. Vi åt middag och spelade spel. Tiden sprang iväg!

Jaha, så var helgen slut och dax för jobb. Och såhär andra dagen in på veckan är jag hemma sjuk. Hmm... Tji fick jag IGEN! Men denna gång fick jag chi för "jag blir aldrig sjuk". Ja, det där tar jag tillbaka. Jag tog en dusch nyss och råkade höja min kroppstemperatur med en hel grad.. Men nu svettas jag. Det är bra va? Går inte febern ner då? Eller upp? Nä, inte upp väl... Jag är så dålig på såntdär.. Jag blir så sällan sjuk så jag har ingen koll!

Jag är inte så jättesjuk. Bara lite feber, ont i leder, rygg och nacke. Öm och ont i halsen. Alltså ingen kräkis och inga 40 grader! Tack för det! Det hoppar jag gärna över. Jag går hellre tillbaka till jobbet så snart som möjligt.


Okej, så hur är det nu? Går febern ner när jag svettas?

Kram
Fia

1 kommentar:

Bobbo, mamma sa...

Från en sjuksköterska: ner