söndag 27 februari 2011

Kan du laga mat?

Frågade han på sin födelsedag igår. Ja, självklart sa jag som hade bokat bord. Och så kan vi väl hyra film? sa han också. Och jag sa ja, som redan hade köpt biobiljett.

Och herre jösses vilken middag! haha.. Jag hade bokat på ett nytt ställe för att testa. Vi fick aptitretare, 4 sorters bröd, förrätt, gomrensare, huvudrätt och så kom en liten liten kaka tillsammans med notan.
Ja, vi beställde inte allt detta alltså. Vi beställde bara förrätt och huvudrätt. Allt det andra bara kom med. Jag tyckte det var kul. Jag visste inte innan att det var ett sånt ställe. Det hela blev too much, och fick mig att skratta! "och i afton..." pratade servitören... Oj oj oj.. Till och med han var too much! Men det var kul.. Vi skrattade åt det.

Och så bion. Vi såg Sanctum i 3D. Har ni sett den? Den var bra tyckte jag, så där lagom bra. Inte toppenbra. Men en del läskiga scener... Jag blundar BARA på skräckfilm (som jag inte tittar på alls om inte någon tvingar mej), men i denna film var det 4 gånger jag fick blunda! Ovanligt. Men usch vad läskigt, sånt där klarar jag inte att se.
Men O, som så gärna ville se filmen (det var därför jag valde den) tyckte inte den var så bra. Typiskt.

Jaha, så han fick ingen present. Eller ja, presenten var det vi gjorde. Jag betalade såklart.


Idag har vi en riktig slapparsöndag!
Kram
Fia

Inga kommentarer: