söndag 20 mars 2011

Allmänt babbel...

Söndagen har bjudit på lite jobb hemifrån och väldigt mycket slappande. Vad har du gjort?

Jo, jag har jobbat lite i iMovie. Någon som har vana från programmet? Jag stötte nämligen på ett problem.. Jag läser in en saga och lägger in bilder. Sedan ska barnen göra likadant med sin favoritbok. Problemet: När jag la in bilderna i iMovie (som jag lagt in i iPhoto och redigerat där) så går det bra med de flesta bilder, men några kommer in som oredigerade! Va?! Varför?? Jag fattar ingenting...

Om du vet någon lösning på detta så ring mig!! Snälla!

Jaha, vad mer då? Jo, iPad 2 har ju kommit! Har du en? Ska du skaffa?
Jag har inga planer på att köpa, men åh vad jag önskar iPads till jobbet! Det är ju hur perfekt som helst för barn! Så har du barn, skaffa iPad! Det finns massa pedagogiska appar som gör sig som bäst på iPad. Den är lätthanterlig eftersom man pekar direkt på skärmen. =Lättare för barn än datorer.

Okej, då var jag klar.
Hörs!
Fia

Inga kommentarer: