söndag 13 mars 2011

Skansen kronan

Hej! Jag ber om ursäkt för bloggtorkan jag haft i veckan...

Såg ni skavlan i fredags? sir Ken Robinsin var där. Pratade om skolan. Den skolan som tar död på elevernas kreativitet. Jag håller med honom. Skolan är för fyrkantig. Vi har för mycket "titta och lyssna på fröken och gör sedan likadant i din bok".
MEN! Så kom svaret från Björklund i DN debatt. Han tycker att vi ska ha mer katederundervisning. Mer "lyssna på fröken" och mer helklasstimmar. Alltså skära ner på individualiseringen och "ta vara på elevens individuella kunskaper och behov". Bort med det. Nu ska läraren bli auktoritär igen om Björklund får bestämma. Jag blir upprörd.

Här kommer ett inlägg med bilder för en gångs skull!
Idag brunchade jag, O och Ljunggren på skansen kronan!


Utsikt till Ullevi





Skansen Kronan




Utsikt åt andra hållet. Oscar Fredriks kyrka.







Häftiga lokaler! (jag har aldrig varit här förut!)










I fredags fick jag vackra rosor från finaste kollegan. TACK!!!



Måndag imorgon. Ny vecka. Nya tag!
Ha en fin söndagskväll.
Fia

Inga kommentarer: