onsdag 17 oktober 2012

Flyg Fia, flyg!

Några flygresor har jag i alla fall varit med om i mitt liv. 29 stycken flighter (räknar inte mellanlandningar).

EN GÅNG... (Jag är bra på det här med historier.. Eller hur?! Nu spärrar du dina ögon, sträcker på ryggen och tänker nyfiket "undra vad hon ska berätta för spännande nu!!!") när jag flög så var jag sjuk. Jag var orkeslös och orkade inte sitta. Armstöden gick inte att lyfta, så på sätena gick det inte att ligga även om jag hade en hel rad för mig själv. Jag låg på golvet den flighten och kräktes. Ja för jag var magsjuk också. Jag mellanlandade då i Abu dhabi och där i arablandet kände jag "yes, jag är typ hemma nu!" Hmm..
Det var därifrån jag flög igår kväll! Samma flygplats med mosaikpelaren och taket. Det var därför jag kom på den flygresan. För att när jag såg mosaiken kom jag ihåg.
När jag kom fram till kuala lumpur, Malaysia kände jag också igen mig. Femte gången jag var där och tittade på det stora "hålet" mitt i flygplatsen, med träd under solsken.

En annan gång! Så försökte jag gå igenom säkerhetskontrollen med en kniv. SMARTHUVUD!!! Jag skulle ha den när jag delade apelsinen och sedan slänga den (en gammal fällkniv). Men jag åt aldrig apelsinen och glömde där med kniven.

Ytterligare en annan gång... Så somnade jag innan planet hade taxat ut från gaten på Arlanda. Jag vaknade av att det skakade.. Jaha, vi lyfter. Så somnade jag om. Så vaknade jag igen av att någon knackade på mig och frågade om jag ville ha mat. Ja tack sa jag och somnade. Vaknade igen "Ska vi ta bort maten?" Eh.. Ja tack, sa jag och somnade igen. Och så vaknade jag av att vi slog i marken. Vips så var jag i new york!

Hittills inga roliga historier för er på denna resa. Allt har gått bra och inget har varit konstigt.


Inga kommentarer: