tisdag 23 oktober 2012

Shop till u drop

Herre gud asså. KL is my favorite shopping place in the world. Samma samma alla gånger jag varit här. Galet. Bästa är att nu när jag har lilla Fille kan jag lämna allt jag shoppar hemma hos henne medan jag reser. Så plockar jag upp det på hemvägen i januari igen.

Imorse åt jag svensk frulle. Mhm. Svensk. Fille köpte när hon var i Sverige och det finns fortfarande kvar hemma hos henne.

Jo, lämnat Langkawi nu alltså. Och såhär är det: Malaysias regnperiod är nov-jan. Det mesta av regnet faller dock på östkusten, så västkustens högsäsong är faktiskt nov-jan. Men västkusten kan man alltid åka till. Alltid öppet, bara mer eller mindre folk och varmare eller svalare väder.
Östkustens högsäsong är jun-sept. De har stängt östkustens öar under monsunen, ca nov-feb.
Eftersom jag var på langkawi (västkust) i oktober var det fortfarande lågsäsong.
Minus: Ont om folk. Alla utflyktsturer går inte. Risk för regn (oftast på eftermiddagarna).
Plus: man kommer närmare the locals när det inte är så mkt turister. Man slipper pruta, säljarna lägger sig på en fair nivå direkt. Nattklubben (den enda på langkawi heter Sunba) är fylld av locals istället för turister. Du har stranden nästan helt själv.

Okej.. Shoppa vidare!
Pusss
Fia

Inga kommentarer: