lördag 27 oktober 2012

Gaaah!!!

Oh herre gud så arg jag är! Kokar inombords! Gaah!!! Dumma dumma Indonesien kräver utresebiljett för att få resa in i landet. Kom till flygplatsen i kuala lumpur för flyg till Bali. Nopp nopp. Att checka in var bara att glömma eftersom jag inte har någon utresebiljett. "Du kan köpa biljett här." 1000 ringit. Eh... Nej tack b*tch!

Så var vi ute igår. Somnade vid 4.30 och upp igen 3 timmar senare. Ingen frulle idag. Kurr i magen.

Fram med paddan, tack för free wifi... Okej.. Hade ju tänk åka båt till Singapore efter besök på Bali, Lombok och Giliöarna... Men okej. Dyrt flyg får det bli. Dumma Indonesien. Dessutom... Vem vet hur jag trivs i Indonesien och vilka jag träffar där?! Kanske vill stanna i 5 v? Eller bara i 2? Gaah.... Ilska! Kurr i magen...

Okej, tar en biljett och ska betala. Men nähähä!!! Kommer inte in på banken. Tekniskt fel. Jaha. Har ni nån jäkla dator någonstans så jag kan köpa biljett? Nopp. Stress. Tiden tickar. Nu är det en timme till avgång för mitt plan. Är det någon idé att jag satsar på att köpa biljett? Jag kommer ändå missa planet dit?

Går till sämsta men billigaste bolaget air asia. Det billigaste ligger 312 ringit. Då får väskan väga max 15 kg. Okej, taget. Får väl slänga mediciner eller nåt... Schampo, balsam och tvål kan jag leva utan i 2 månader. Eller? Jag har knappt med några kläder, handduken måste jag ha och de ynka 2 par skorna också. Har jag 2 kg mediciner och schampo? Får hoppas det.....

Okej, tjipp tjopp, biljett köpt, ilskan kokar, stressen ökar. Kurr i magen. Checkar in och springer. Jo men det här är kul. Det är det här äventyret jag är ute efter. Just love it. Hinner i alla fall.

Inte på bästa humöret just nu, men i alla fall på väg till Bali. Gaaah!!

Messar med Emelie i skrivande stund. Inte min Mims, utan Emelie från västeråstiden. Hon ligger vid hotellets pool och chillar. Inte allt för ansträngande! Incheckad och klar på ett toppenhotell sedan igår kväll. Jag bara kommer och går in på rummet. Allt är klart! Gött. Inga kackerlackor heller hoppas/tror jag.
Efter en billig tid i Malaysia längtar jag efter att få sanera mig. Duscha, raka bena, fixa ögonbrynen, måla naglarna, BLI MÄNNISKA IGEN! Haha.. Slusk...
Funderade på om jag behövde be Emelie om något från Sverige. Hmm.. Just nu saknar jag..... Eh. Nä just det, INGENTING! Tji får Sverige med sin höst. Jag lever bra här tack. Får inte mina vänner plats i Emilies resväska kan det lika gärna kvitta. Då behöver jag inget.

Okej.. Tjipp och hej till er! Hör av mig när jag kan med update från djungeltrippen.

Love,
Fia





(Min väskas vikt just nu...)

Inga kommentarer: