onsdag 17 oktober 2012

Langkawi

Struntade i tioman. Monsunen kommer dit när som helst. Och med erfarenhet från monsunens ankomst till Perhentian för 4 år sedan och panikbåtfärd till fastlandet, så valde jag västkusten denna gång.
Langkawi då alltså. Ont om folk här. Högsäsongen börjar om några veckor. Mer strand till mig!

Jo, natten till tisdag flög jag Abu dhabi - KL. Natten till tisdag åkte jag buss KL - langkawi (och båt då). Helt död idag. Har träffat några och snackat med, men snart ska jag till rummet för en tidig sömn. Imorgon kanske jag är människa igen.
Bor i ett fan-room (fläkt, ingen ac) för 35 ringit natten (70 SEK). Imorgon eller övermorgon byter jag till ett dorm (sovsal) för 15 ringit (30 SEK). Billigt och ett bra sätt att träffa folk när man reser själv!

Igår i väntan på nattbussens avgång knallade jag runt i china towns market och kuala lumpurs streetfood bjöd mig på nygrillad fisk för 8 SEK. Till frulle idag blev det sis favvo: roti kanaj. 3 SEK. Mums!

Inga kommentarer: