torsdag 4 oktober 2012

Här är jag! Ser du mig?

I landet som heter Förenade Arabemiraten heter den kanske mest kända staden Dubai. Där är jag inte. Det var dit jag flög. Sedan åkte jag bil till huvudstaden Abu Dhabi. Det är här jag hälsar på Linda, Anders och Harry i deras 300 kvadratmeter lilla hus. Man går lätt vilse här. Ja, i huset alltså.

Huset ligger i ett compound. Ett inhägnat område. Hela den stora kvadraten på en av bilderna här är compoundet. De stora husen högst upp är porten in, och längst ner ligger stranden. Ser du mig? Jag står bredvid den blå pricken och vinkar. Om du sätter ner fingret på bilden så kan jag se ditt finger peta på gatan här utanför! Det är grymt med livesändningskartor!

Vi ligger 2 timmar före Sverige och här hemma har jag internet, så jag finns på whatsapp, Facebook, bloggen och Skype för den som vill prata!

Hej så länge!

Inga kommentarer: