fredag 10 september 2010

Hhhhh! *piiip*

"Jag ska bara blogga lite" är det ganska sällan jag säger. Om inte aldrig. Nä, jag prioriterar inte bloggen så det blir väldigt sällan tyvärr...

I lördags bröt en grym förkyldning ut och efter det följde 2 sömnlösa nätter med andningsproblem! haha... Sedan gjorde jag mig beroende av nässpray och när jag slutade med den så kröp förkyldningen ner i halsen. Jag har såklart jobbat hela veckan ändå, och jag tror inte jag har smittat någon. Jag är ju nära barnen, men är man noga med handtvätt tror iallafall jag att det är lugnt! Det är ju inte direkt så att mitt snor hoppar över till ungarnas ansikten...



Nä, den enda som blir lidande av att jobba är jag själv. Förkyldningen har ju gjort mej slö, och efter bara 3 dagar kändes det som att jag hade jobbat en hel vecka. Men det var bara att köra på och ja - nu är det ju fredag! Idag tappade jag rösten på jobbet också! hahah... Jag kunde prata i morse! Men typ en kvart efter jag kom dit började rösten att svika mej. Jag vet inte hur jag lät... Typ som att jag blåste ut massa luft och trodde att barnen kunde tyda ord utifrån det där flåsandet.. haha! Kollega Julia sa "Jaha, är du lite sexig idag"

Efter ett par timmar, lite avskedstårta (skolsköterskan slutar) och massor massor bus med barnen på skolgården så kom rösten plötsligt tillbaka!

Ikväll har vi ätit kräftor (mums!!!) och imorgon chekar vi in på spa-hotell! En lugn helg och massor med rödvin hoppas jag gör susen för en veckas gammal förkyldning! ;)
Trevlig helg fina du!


Puss,
Fia

Inga kommentarer: