tisdag 28 september 2010

Me don´t like...

...tuesdays. På tisdagar jobbar jag 8-17.15 med 30 min rast. Jag har ingen barn-fri tid. Ingen. Jag är med barnen heeela dagen. Och det är intensivt! Andra som jobbar 8-17 och kanske till och med längre tycker väl inte att det borde vara något problem. Det är det inte heller. Men det är intensivt! Jag använder min röst väldigt mycket under dagen, har 3 lektioner och sedan fritids, det är mycket att göra, många barn, högljutt och ja.. intensivt.

Så jag ligger i soffan. Greys rullar, avsnitt efter avsnitt. Och jag njuter. Av att jag inte har någon hund att gå ut med. Att jag inte behöver laga mat. Njuter av att jag har en underbar man i huset, av att jag inte har några "måsten" och av att jag inte har störande grannar. Jag njuter av att bara få vara!
Och så får jag en underbar dag imorgon. Kvalitetstid med F-barnen. En lektion. En utflykt. Och så barn-fri tid från kl.14.30.


Me don´t like tuesdays. But I freaking love wednesdays!

Jag önskar dej en skön fortsättning på veckan.

Fia

Inga kommentarer: