söndag 19 september 2010

Säröhus

Det luktar klor i trapphuset. Min enorma sovmorgon förvandlades snabbt till en brunsh, visst var jag snabb tjejer?! hihi! När jag kom hem igen luktade det klor i trapphuset. En underbar doft tycker jag! Jag förknippar doften med varma, sköna bad i pool. Har alltid förknippat klor med det. Hade jag haft klor hemma för städning, så hade jag nog hällt upp klor och vatten i handfatet bara för doftens skull.


Tankarna och doften för mej tillbaka till förra helgen. SPA weekendSäröhus med O. Åh, vad jag njöt! Här kommer bilder...



Promenad i skogen. Kaprifol som växer vilt nerför berget.






Hotellrummet


SPA/relax-avdelningen. 28 grader i luften, 30 i vattnet.

Det är ångbastuar som ser ut om ufon. haha.. Typ ång- och ljusterapi för huden.

Njuta. Bara koppla av!




Baren i relaxen. Suddig bild för det va så varmt i luften!
Fri tillgång till frukt, juice, kaffte, the, vin, öl....




Olika kurer till jacuzzikaren.

Olika scruber i duschen.

Efter champagne och aptitretare serverades 3 rätters på en väldigt fin service.
Efterrätten. Den godaste efterrätt jag någonsin har ätit!!! Och jag som är göttegris har ätit en hel den desserter förut.


Efter en god natts sömn i härlig säng var det frukostbuffé.

O:s tallrik såg lite annorlunda ut mot min! haha.. Smaken är som baken, olika hos alla.


Trädgården på hotellet.





Hotellets utsikt. Fint på sommaren kan jag tänka.


Efter denna underbara lördag och söndagförmiddag åkte vi vidare till Liseberg och strosade. Snacka om myshelg i högsta grad. Me like! Det kommer garanterat göras om...
Nu ska jag gå och rösta.
Trevlig söndagseftermiddag fina vän!
Fia

2 kommentarer:

Maritha Rolandsson sa...

Det var återhämtning på högnivå..något man borde göra lite då och då..Jag tror att det får bli snart..längtar

Anonym sa...

Tusen TACK för tipset om Säröhus på din blogg! Jag tog dit Jocke i helgen i födelsedagspresent och det var bara så underbart där! Hade inte du skrivit om det här så hade jag inte vetat om att det fanns! Vi kommer absolut att åka dit igen!
Kram, Jossen