torsdag 1 november 2012

1 nov

Välkommen november! November är officiellt den månad jag hatar mest på året. Mest regn, mest blåst och som mörkast. Men i år är den väldigt välkommen då jag kommer spendera månaden i Indonesien, Singapore och Thailand.

Idag är det dag 30 på min resa. Helt fruktansvärt overkligt. Imorgon fredag har jag gjort precis en tredjedel. Gaah! Wtf?! Slow down time plz!

Herregud, regnet faller ner idag igen. Vad är detta?! Försvinn! 32 grader i luften samtidigt gör ju ändå detta regn mycket bättre än det svenska novemberregnet. Haha.. (Jo då Emma, så är det!) Tack fina för din kommentar!

Igår när vi kom till rummet för sovdags var ett helt zoo där. Vi fick hämta personal som fick jaga de icke-fångbara geckoödlorna, jaga bort den största ödlan jag sett i mitt liv (måste vara en muterad dinosaurie. Den var dock utanför rummet) och drämma till en flygande kackerlacka med ett baseball trä. När de hade gått fick vi leva vidare med masken på toagolvet och Emelie fick med min flippflopp putta ut en halvdöd megastor skalbagge.

Gud vad jag skrattade åt personalen som fick komma och städa undan alla djur! Fast inte lika mycket som när jag trodde en hund var en minigris. Då skrattade jag så magen gick av. Men okej, det var en liten valp som faktiskt såg precis ut som en gris! Den var rosa o allt!


(Bild på den stora ödlan är bara att glömma, den hade ätit upp mig då.)

Inga kommentarer: