torsdag 8 november 2012

Going back to the cheap way of living.

Imorgon lämnar Emelie Gili för Singapore. Jag stannar.

Nu är det slut på lyxsemester för mig! De fancy hotellen som vi bott på passar inte min 3-månaders reskassa! Imorgon checkar jag in på ett gammalt pars homestay för 40 SEK/natt. Och så skippar jag de fina, dyra restaurangerna och äter samma goda asiatiska mat på local food stånden på bakgatorna för bara 10 kr.

Passar på att blogga nu eftersom jag inte kommer ha nät på mitt nya fina boende! Wifi finns på restaurangerna, där jag kommer köpa en milkshake då och då för att få ligga i deras solstolar och komma åt nätet. ;) haha.. Så vi hörs ändå! Men inte med så mkt bilder eftersom nätet oftast är lite halvtaskigt på stranden..

Så här slänger jag upp blandade bilder! Mest på god mat, grilled prawns och sånt.. Och lite från båtutflykt vi va på (simmade med havssköldpadda) och från cykelturen vi gjorde runt ön. Fast vi fick mest släpa cyklarna eftersom gatan bestod av 20 cm lös sand. Just det, har inte sagt att det inte finns motorfordon här. Alla 3 Gili-öar är motorfria och man får ta sig fram med Ferrari (=häst och vagn) eller cykel.

Fasen, här skulle jag kunna bo.


.

Inga kommentarer: