måndag 26 november 2012

Time to pack. Again.

Åh, hur mycket jag än älskar att resa så hatar jag att packa. Även om jag är hemma i Sverige och ska packa för en resa, få tänka vad man kommer använda och skit.. Ja, även då hatar jag att packa. Folk brukar säga till mig "va?! Packa är ju spännande och kul! Packa upp är tråkigt." Jo tack. Det med. All packning är tråkig.

Vad tycks om min uppfinning då?! Jag kallar den iDry. En tvättlina gjord av en iPhoneladdare. Praktiskt va? Åh, jo idag tvättade jag. I handfatet. Och jag upptäckte att det finns något som är ännu tråkigare än att göra ingenting på grund av regn. Är man uttråkad av att sitta inne på ett rum, så ska man prova att tvätta för hand. Fy 17!

Det regnar så sjukt mycket på dumma Phuket så ni anar inte. Idag var det översvämning på gatan utanför mig. När jag skulle ut och springa tog jag en omväg och fick gå genom hela shoppingmallet för att komma ut på nästa gata där jag kunde börja springa. På vägen tillbaka... Har du provat att springa i 32 grader och hög luftfuktighet? Ja då vet du. Man svettas genom varenda por på hela kroppen och tar absolut ingen omväg. Man tar snabbaste vägen hem till kallduschen. Jo så när jag kom till min gata var det färdigsprunget. Bara att ta av sig strumpor och skor och gå ca 200 m i det 30 cm höga vattnet. Halvvägs upp till knäna räckte det på mig. Ingen bild, har inte med mob när jag springer.. När jag kom "hem" stog extrapappan där och hejade på! Fick mig att känna mig duktig! Haha.. Han är så söt, gubben!

Och så överräckte han en bussbiljett till flygplatsen imorgon. Minsann inte lång tid kvar nu!!! Phukets j*kla regn byts ut till aussies sol! Yay! Hejdå fried noodles and shrimps och chicken cashew. Hej känguru och vad mer man äter i aussie?! Haha..

Finaste du! Även om jag är glad över att jag inte är i Sverige nu med väder och julbestyr, så hoppas jag att du trivs och njuter! Med pepparkakor och glögg, julstjärna, levande ljus och kramar!

Pussis,
Fia







Inga kommentarer: