söndag 25 november 2012

Phuket, jao..

Regn. Min solbränna är nu helt borta och det ser ut som att jag kom från Sverige igår. Utöver de korta entimmars besöken på stranden in emellan de svarta molnen har jag gått runt hela stan. Typ 5 gånger. Och min form... Herregud! Varje gång jag ser en trappa blir jag helt slut. Och tvingas jag gå i den så stannar mitt hjärta.

Omg, I need a PT after this trip! Anyone volunteering?

Phuket is intense. Turister ööööverallt. Stranden är överfylld med både jet skis, turister, solstolar och försäljare. Jag som kom från Giliöarna var inte riktigt mentalt förberedd på detta! "Lixom, det största problemet är: ska vi gå till pubben nu eller sen! Höhöhö..." skrockar de svenska medelåldersmännen med varsin öl på stranden klockan ett på dagen. Oh yeah? My biggest problem is u! tänker jag.
Men jag har fått lära mig. Att gilla det ändå. Vad är en vecka på Phuket under en 14 veckors semester...

Jo då, i turisternas Phuket har också jag hittat en vardag. The grocery store får flera besök av mig och jag har hittat ett stort jättemysigt centrum som påminner mig om LAs the grove. Ägaren till stället jag bor på agerar extrapappa och bland the thai ppl som plötsligt bara börjar snacka kan man hitta riktiga guldkorn. Bland annat en man som bott i Danmark i 11 år, och en annan som jag började prata tatueringar med. Inte göra tatueringar i Asien! That's a big no no! Och så gatuförsäljarna. Efter några ordutbyten lägger de sig på sitt bästa pris. "I can't fool this girl, she's got it" Och så får jag inte säga något till de andra turisterna.

Om nu bara skitregnet kunde sluta också, så jag kan få sluta leka med fötterna i taket och faktiskt gå till stranden. I'm bored!















Inga kommentarer: