onsdag 12 december 2012

121212

Som många andra noterar jag dagens speciella datum, 121212. Det är (troligen) sista gången i mitt liv jag upplever en sådan dag. Nästa gång är 010101, den 1e jan 2101. Om 89 år alltså. Jag tror inte jag lever då. Men man vet aldrig.. Den som skrattar mest.... ;)

Så vad har du gjort denna speciella dag?
Jag började dygnet med att medicineras med nål i armen. Sedan en fruktansvärt dålig sömn på några få timmar för att vakna kl 6 av smärta. Mer medicin, lite mer sömn, frukost på sängen (för det får man när man är inlagd och isolerad på sjukhus), sömn, och sedan blev jag LÄS OCH HÄPNA utskriven!! Cassie hämtade mig.
Sedan fortsatte dagen med lycka över frihet. You don't realize what you've got till you lost it! Jag hängde tvätt, rensade kylen, gick ut med sopor, lagade lunch och fixade disken. Och jag NJÖT! Av att kunna röra mig och att göra saker. Så bäddade jag rent, duschade och somnade. Vaknade, fixade middag och nu är klockan snart 20. Jag ska kolla film och förmodligen somna igen.

Japp. Det var 121212 det! Armbandet är klippt (knivat. Finns ingen sax här) och jag är fri! Inte frisk, jag självmedicinerar och ser fortfarande för hemsk ut för att visa ansiktet på bild, men i alla fall fri!





Inga kommentarer: