måndag 10 december 2012

Random hospital thoughts.

Det är fruktansvärt tråkigt att vara inlagd. Jag klättrar på väggarna! Extra tråkigt kan det ju bli när man är isolerad. Hög smittorisk. Och så vet de inte vad det är. Då blir jag instängd på rummet och får inte ens promenera i korridoren. Nu har jag iaf internet! Yay! Det hade jag inte igår. Då underhöll jag mig med att skriva mina tankar. Här är dem.....

Oh.. Lite bakomliggande info för att fatta mina tankar.... Nana är aussieboys mormor. Svullnaden kring ögonen blev värre än på bilderna i förra inlägget. Mycket värre. Och öppna sår i ansiktet som sprider sig. Jag kan inte lägga upp bild, ni skulle kräkas av äcklet. Nu går jag på paracetamol efter behov, igår fick jag starkare painkillers. Cassie, underbara människa, körde mig till sjukan i lördags. Var med och hjälpte mig, väntade med mig, skrattade med mig och körde mig till Apoteket. Det blev värre ändå och på söndagen tvingade jag aussieboy att bakfull (fortfarande full?) köra in mig. Han lämnade av, sjukhuset la in mig.




RANDOM HOSPITAL THOUGHTS.

Undra när i framtiden man kan ta screenshots från hjärnan. Asså på det man tänker. Då hade jag kunnat skicka en bild till Nana av var min mobil ligger som hon ska hämta åt mig.

"Slut!" Är ju ett kul svenskt ord. Speciellt för engelsk talande. Och "mums". We are slut of mums. Ja. Kul. Eller hur Maccaaaa!!!

Jag tittar som en tant. Vänder huvet. Det finns bara en position för mina ögon som jag kan se i. Hänger som en taklampa med mitt huvud över maten när jag äter.

Undersköterskan är jättego. Men hon bad mig fylla i ett formulär. Hur tänkte hon där? Med vilka ögon ska jag läsa?

Åh vad jag saknar 3G på mobilen.

Stackars morsan som får ringa mig här på sjukan så ofta. Det blir en dyr räkning det.

Asså det här med mina ögon är ju otroligt kul. Jag ser så hiiimla rolig ut. Fattar inte hur alla sköterskor och doktorer jag träffat kan hålla sig för skratt!

Vilket svin han är. Herregud.

Det där med screenshot på en bild i huvet är verkligen ingen dålig idé.

Nu går de ronden här. Dags för överlämning. Snällaste undersköterskan slutar för dagen. (Slutar). Undra hur nästa är. Slutar... Ja, det är ju ett kul ord.

Nu börja en film! Gött! Herregud vilken lyx det är på denna sjukan. Eget rum med badrum, skrivbord, kyl, bästa sängen, tv, egen telefon och snällaste personalen. Som ett lyxhotell med egen butler. Yep.

Shit jag känner min puls i ansiktet. Fräscht med en bakteriesjukdom i ansiktet som ger mig öppna sår. Imorgon kommer Nana och hälsar på. Hon är ju underbar! Undrar om min nya look kommer skrämma henne. Ha! Jag skulle lätt kunna skrämma skiten ur barn så länge jag ser ut såhär.

Åh, jag hänger inte med i filmen. Nu fattar jag ingenting.

De här painkillers som jag får här är ju toppen.

Men herregud! Det var en sneak peek! Hur fasen kan man sända en 30min lång sneak peek av en film på tv?!?

Undra när jag ska få ögonsalva nästa gång. Det var länge sen nu.

Tänk att de öppnat ett ärende på mig på SOS International?! Hur sjukt är inte det.. Det låter så allvarligt. Jag har sett dem på tv. Det var intressant att se hur de jobbar! Jaja, det är för försäkringens skull de har ett ärende på mig. Jag har det gött här! Men shit, när var jag inlagd över natt sist?! Så sjuk blir man ju aldrig. Tur att jag blev det här i aussie. Undra hur det är att vara inlagd i Sverige. Det e säkert bättre här än hemma.

How do I look? Doesn't this dress make my eyes pop? Kul va? My eyes pop.

Men varför bestämde morsan o farsan att jag skulle heta Linnea först? Det ställer ju till det ibland. I visum, på boardingcard och på sjukhus kallar de mig Linnea. Och Wall då... Gillar mitt efternamn, men undra om engelsktalande tycker det är konstigt att jag heter Vägg...

Nu kramas de på tv. Åh, kramar gör mig så glad!

Jag tittar flera gånger på mitt sjukhus-ID-armband och tror att det är min klocka.





1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla vännen!!!! Ååååå vill bara åka ner och ge dig en kram och lite medicin!!! Stor kram Sandy