torsdag 13 december 2012

I'm getting there...

Blir bättre och bättre för vare dag!! Det tog ett par dagar på sjukan innan jag började svara på medicinen, men nu äntligen händer det grejer. Såren har fått skorpor som har fallit av. De flesta i alla fall. Svullnaden går ner bit för bit.

Konstigt att få en bakteriesjukdom i bara ansiktet! Att det inte sprider sig... På kroppen ser jag ut som vanligt. Och ansiktet helt förstört.. Wierd!

Cassie var precis här och sa god natt. Hon sa Nu ser det bara ut som att någon har slagit dig i ansiktet. Det ser inte så farligt ut längre med andra ord! Hahah... Jaa... Det är så det ser ut och känns. Det känns som att jag har ett fett blåmärke över heeela ansiktet. Som att någon har tagit en stekpanna och dragit till det hårdaste någonsin rätt över ansiktet på mig. Jag har märken kvar efter såren, rödflammig, såren närmast ögonen är kvar, öppna, vätskande och blödande ibland. Svullnaden på höger öga är fortfarande enorm och när jag vaknar om morgnarna är båda ögonen igenklibbade. Lymfkörtlarna jobbar för fullt, svullna och ömma. Värken i ansiktet och i huvet kommer och går, men kommer klart inte lika ofta längre.

Låter det illa? Det är det inte, det är en beskrivning av hur jag håller på att bli bättre!

Inatt sov jag 12 h. På sjukan väckte de mig ju för medicin, nu kunde jag äntligen sova ut!! Trots det somnade jag ett par gånger när jag kollade på film i sängen. Min kropp är död, men återhämtar dig! Yay!


Godaste brunshen när jag vaknade kl 12... Yoghurt med massvis av frukt och bär. Mums!!

Hur är lucia finaste du?
Njut av dagen och livet! Tag hand om dig och dina nära, ge dem härliga kramar!

1 kommentar:

Emma sa...

Jag tycker det är himla skönt att du är på bättringsvägen fortsätt i den stilen! Kram