onsdag 12 december 2012

En helt vanlig dag.

3.30 Somnade.

6.45 Väcktes för blodtryck, temp. och antibiotika i armen intravenöst. Skrev till sis på whats app. Somnade igen.

7.45 Väcktes för antibiotika i tab. Där stog frukosten också. Åt och somnade igen.

8.30 Väcktes av sköterska som bara tittade till. Jag vill inte ha något, jag vill bara få sova tack. Somnade igen.

11.30 Väcktes. Blodtryck, temp och antibiotika intravenöst. Tvätta ögonen för att kunna öppna dem.. Det tar ett tag att ta bort en natts intorkade klet.

12.15 lunchen kom.
Fiskarna i dammen utanför mitt fönster fångar min uppmärksamhet. Vad håller de på med? Hoppar? Tror de att de är delfiner?
Drar på tiden med Facebook.
Ringer på klockan. Ge mig painkillers tack.
En sårskorpa över en leverfläck faller av. Leverfläcken följer med. Eh? Kommer den aldrig mer tillbaka nu då? Kommer mitt utseende förändras helt? Jag kanske ser helt annorlunda ut när svullnaden går ner. Eller så går den inte ner. Jag får se ut såhär resten av livet.

13.00 går in i duschen.

13.30 Nana och Cassie kom.

14.40 de gick.
Fördriver tid med godis från Cass, skraplott från Nana, tv och Facebook.
Pratar med de underbaraste på whats appen. Sophia, Mims, Emelie L, Sandra och Jessica.
Moster Bittan ringer.

16.30 Tvättar ur gegga ur ögonen.
Mormor ringer.

17.30 blodtryck och temp tas. Får painkillers. Middagen kommer. Mamma ringer.
Moster Ingela ringer.

18.00 Nana kom igen! <3 Med tidningar, portabel dvd spelare och godis. Finaste Nana!

18.40 Nana gick.

18.50 Antibiotika intravenöst. Aooo denna gång! Stark medicin, svaga blodkärl. Ska få det utspätt med vatten nästa gång, som dropp.
Mamma ringer.

19.30 Tvätta ögonen.
Fördriv tid med Facebook och instagram. Trött men får inte sova nu! Inatt ska jag satsa på att sova ordentligt.

20.30 Sophia ringer.

20.50 blodtryck och temp tas.
Prata med finaste Linda på whats app. Fördriver tid och säger till om mer bomullsbollar för att göra rent ögonen. Bloggar och tvättar ögonen.

22.20 startar film som jag inser att jag redan sett. Byter och bråkar med dvd-spelaren som inte vill fungera och visa nästa film. Orkar inte byta igen. Ringer på sköterska. Jag skulle fått antibiotika för en halvtimme sen. Och så panadol tack. Vänta säger hon. Huvudvärken väntar. Den är bra på att sitta kvar och vänta.

23.00 får antibiotika och painkillers. Mamma ringer.

23.30 lägger mig för att sova men hinner inte somna.

23.50 läkaren kommer. Berättar om behandlingsplanen framöver och att jag blir utskriven imorgon. Ringer mamma som ringer SOS International.

00.20 får antibiotika intravenöst på dropp. Somnar.

1.20 vaknar av pip. Antibiotikan klar. Sköterskan sätter in vattenlösning för att skölja. Somnar.

1.50 vaknar av pip. Vattenlösningen klar. Trycker på knappen men ingen kommer. Pipet driver mig till vansinne. Trycker på knappar på maskinen men inget händer. Låt mig sova! Tar maskinen, går upp och öppnar dörren.

2.00 sköterskan kommer gående i korridoren. Kopplar loss mig.

2.15 sommar.











Inga kommentarer: