fredag 28 december 2012

Livet på Langkawi.

Jösses, nu har jag varit här i 8 dagar och vad har jag gjort? Fattar inte, vem är det som styr tiden, varför kör han/hon så fort och hur fasen får man honom/henne att sluta upp med såna dumheter?!? Gah! Inte för att man ska stressa och göra massa saker sista veckan av 14 lediga veckor. Men det hade ju varit kul att i alla fall komma ihåg vad man har spenderat tiden på. Bara 3 fester och 3 dagar på stranden. Resten av tiden? Ingen aning.

Här på Monkey Hut bor de bästa roomiesarna. Det är alltså ett dorm/sovsal. Ett litet hostel. För tillfället 2 svenska, en dansk, en irländsk och en finsk kille. En finsk tjej och jag. Alla reser själva förutom de två svenska Linus o Axel. Och så jobbar svenska Frida här också. Och malaysiska Jimmy bor här också, Fridas kille. Så ja, man har alltid någon att hänga med, spela kort, gå till stranden, käka eller festa med. Ett härligt gäng! De flesta av oss stannar över nyår också.

Jo men typ så är det. Sova till länge, mat, stranden, spela kort, mat igen och sedan spenderas kvällen antingen på fest eller kortspel.

Snart hemfärd. Jo. Om precis en vecka är jag på svensk mark. På fredag kl 10 ska jag landa. Åt det säger jag: FY 17!!! Jag vill helst inte hem. Visst. Svensk mat, att vara ren, kunna kamma håret (lagom trassligt av saltvatten och sol nu), sova i min säng, äta svenskt lösgodis, kunna baka och viktigast få krama er, mina nära och kära igen!!! Absolut. MEN. Men.... Jag hade faktiskt kunnat vänta med det ytterligare en månad eller två. Hade hellre stannat här ett tag till.



Jopp. Bilderna börjar med Annu, Axel och Andreas kvällsdopp, fortsätter med den f*cking godaste snappern jag någonsin ätit, och så fortsätter det så. Med the jungle game, som vi skrattade ihjäl oss åt. Typ.

















Inga kommentarer: