söndag 23 december 2012

Jag glömde av mig..

Har glömt att blogga. Allt för upptagen med att göra.. Hm... Ingenting! Den där aningens hemlängtan försvann lika fort som den kom. Det räckte med att komma fram till Langkawi så gick det över. Sol! God mat, fin strand, massa nyfunna vänner och livet här på andra sidan jorden är helt underbart igen!

Och jag struntade i att mecka med boende efter midnatt i ett hektiskt kuala lumpur. Jag stannade på flygplatsen och sov några timmar på golvet. Fram med handduken att ligga på och ett gäng kläder som kudde bara. Och jag var inte ensam med att tänka så. Som flest var vi 10 pers som låg samlade i arrival hallen.

Sedan tog jag mig hur som helst till stan och skaffade buss/båt biljett hit. 9 timmars resande varav minst 6 bestod av sömn. Under mina få vakna timmar träffade jag en malaysisk tjej, 25 år med barn, man och eget företag. Och så ett indiskt par, bosatta i Singapore. Eftersom jag rest denna väg förr och kunde stå till tjänst med en del i buss/båt bytet betalde de min båtbiljett som tack! Fina människor!!

Checkat in på Monkey Hut, som verkligen är the place to be om man kommer till langkawi! Jättegoa människor och man har alltid någon att hänga med.

Jopp. 12 dagar kvar. Blä för det!!!




Favoritvädret och favoritmaten! Malaysia levererar!
Och så golvet på flygplatsen...



Inga kommentarer: