söndag 3 juli 2011

Ballen

Idag har jag varit inne hela dagen. Verkligen heeela dagen. Det mesta ute jag har varit är på balkongen när jag tvättade fönster. Jag har städat, plockat, grejat, packat, organiserat, styrt och ställt. Jo! Jag var ju ute med skräpet också. Så 20 meter har jag gått, fram och tillbaka.
4 dagar kvar, sedan bär det iväg. Efterlängtade semester! Snart kommer du.

Vi har blivit utsläppta på balkongen också. Här om dagen. I torsdags eller så. Den har alltså renoverats, för dej som inte visste. Vi har fortfarande byggställningen utanför oss, men nu får vi iallafall gå ut. Skönt.
Men en oskön sak med att få komma ut är att grannarna också har fått komma ut. Speciellt dem bredvid oss och dem under oss är osköna att ha på ballen (=balkongen). De bredvid oss går ut för att röka. Då måste vi stänga. Det stinker i hela vårt vardagsrum! De under oss går ut för att.. ja.. göra lite av varje. Men de bråkar hela tiden. Hela, hela, hela tiden. Det är verkligen hemskt att lyssna på! Fruktansvärt att leva sådär som de gör... Med bråket alltså. Skriker gör dem. Störande att lyssna på eftersom det verkligen är hela tiden, utan uppehåll, en hel dag. Men värst är det väl för dem själva..
Jaja, att få komma ut på ballen är ju skönt iallafall. Speciellt i juli. Soligt, blommigt och härligt!

Nu ska jag fortsätta med att sortera och organisera eftersom halva min garderob ligger på golvet. Hur kommer det sig tro? Konstigt...




Ta hand om dig!
Fia

Inga kommentarer: