söndag 24 juli 2011

Mera

Mera läsning och fler bilder... Kolla in Jo´s blogg och även Mickans.

Jo, jag tappade passet. Varför jag går runt med det?! För att jag tappade körkortet i sthlm precis innan jag flög hit. De är stenhårda på leg här, över allt, hela tiden. Så jag måste gå runt med det! Är jätteförsiktig, men i torsdags kväll var det min (o)tur ändå. Märkte det inte förrän i fredags dock, när jag packade upp väskan!
Panik.. Ring till klubben vi var på, leta igenom hela packningen, kolla med alla jag hängde med under kvällen... ingenstans. Ringa ambassaden, finns bara ambassad i Washington, konsulatet stängt, ringa polis i sverige, oooh.... inget.

Vad göra? Bara att vänta till på måndag och försöka få tag i washington då. Skaffa nytt på något sätt. Fredag kväll och jag tar en taxi hem själv. Utan leg, ingen utång!


Z texted me...
Hey! Sorry to hear about your passport! Wuhtevr... Plenty of fun things to do without one! (well zack, I know that´s a lie! But thanks for cheering me up!) To bad you don´t have curly hair I wud giv u mine!

Thanks z! :)

Sista försöket lördag morgon - ringer taxibolaget vi åkte med hem på natten. Jo då, visst har dem det! hahah... sjukt! Snälla chaffisen körde hem det till mig! Hittelön är utbetald och jag kan flyga hem enligt planerna på onsdag! haha... (även om jag kanske skulle vilja stanna längre....)

Okej, end of this story.
Nu fixifix... snart utgång!
Snart vaknar ni där hemma. Ha en fin söndag!
Puss Fia

Inga kommentarer: